"אנחנו מובילים דור חדש של חברה ישראלית מכוונת מיצוי פוטנציאל, מצוינת וחזקה, ערכית ומאוחדת"

לוגו עמותת מל״ח המרכז לצעירים חושבים

מל"ח מפתחת מרכזי חינוך ייעודיים עבור נוער מצוין בגילאי תיכון, בהם מתקיימים מגוון פרויקטים מטפחי מיומנויות וכישורים, זהות וערכים, הישגים והשכלה, ידע והעשרה.

לתרומות: בנק מרכנתיל (17) סניף 740 ח-ן 75365 עמותת מלח מרכז לצעירים חושבים.
בסיום התרומה אנא שילחו מייל לכתובת: [email protected] עם פרטי התרומה + כתובת דואר או דוא"ל לצורך שליחת קבלה מוכרת לפי סעיף 46.א לפקודת המס.


 

כותרת ברמה 1 בה כתוב מ ל ח (מענה לשינוי חינוכי/חברתי)

האתגרים הסוציאליים המציפים את מערכות החינוך ושואבים את מירב המשאבים והאנרגיה לטובת פרויקטים ייעודיים לקבוצות מוחלשות או טעונות טיפוח, לא מאפשרים די תשומת לב לעשייה עבור נוער סטנדרטי ומצוין – שהוא ליבת החברה בדור הבא.

רוב הפרויקטים ומסלולי המצוינות  בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, מאופיינים בסרגל מקומי, לאומי, בטחוני או טכנולוגי ובפורמט משוריין שנקבע מראש הכוללים:

  • תהליכי מיון וסיווג לאיתור צעירים בהתאמה המקדמים תהליכים השוואתיים ולא אישיים.
  • חתירה ליעדים הישגיים היוצרות הצטיינות חזותית ותחרותיות בלתי מאוזנת.

לתפישתנו ולצד מחקרים מוכח כי תמהיל זה המחייב את התלמיד להקדיש את כל כולו למטרות חיצוניות המתעלמת מהקשר למצוינות מהותית בעלת מאפיינים אינדיבידואלים, בא על חשבון בריאותו הנפשית והמיומנויות הבין-אישיות.

התוצאות מדגימות:

  • התעוררות קשיים חברתיים ורגשיים, תחושות תסכול בקצה אחד ובקצה האחר תחושת שעמום ומיצוי, אלו ואלו עלולים להוביל לנטישה ממסלול של מצויינות!
    ואכן, הסטטיסטיקה מדגימה  אחוזי נשירה גבוהים מתוכניות מצוינות, ולא בכדי.
  • קושי ברתימת בני נוער להמשך הרצף החינוכי בשעות הבלתי פורמאליות, עקב אי-חיבור לתכנים או כי אינם מתוגמלים מנקודת מבטם.

לאחר מסע ארוך החוקר גישות רבות מל״ח מישירה מבט על "הלהיט הפדגוגי"השם דגש על מצוינות ומקדמת גישה השואפת לראות את האינדיבידואל במרכז ואת ההשקעה בפרט.

  • מל"ח מקדמת תכנית וולונטרית, כלומר, בני הנוער מגיעים אליה מרצון חופשי.
  • מל"ח משקיעה בעשייה רוחבית לטיפוח ומימוש יכולות אישיות מובילה אשר אינה כופה תנאי קבלה של אג'נדה סטרילית ומניפולטור לתנאי סף.
  • מל"ח מצליחה לרתום לתהליך ארוך טווח אף את בני הנוער שלא מגיעים לתוכניות מצוינות מערכתיות למרות הפוטנציאל הגבוה שלהם, זאת כתוצאה לגישה הפרקטית של איזון בין חוויה ותועלת, מתן כלים ישימים וערך מוסף גם מהזווית של הנוער.
  • מל"ח מעודדת חופש מצוינות בפרספקטיבה רחבה יותר ע"י העקרונות הבאים:
  • שוויוניות – מל"ח מקדמת תפיסת מצוינות של תהליכים בין – אישיים רוחביים הנמנעת ממחייבות לביוגרפיה לימודית מסורתית כסמל למצוינות, גם נוער שאינם נוטים לציונים גבוהים עשויים להיות מצטיינים מאוד.
  • יעילות – מל״ח מפתחת מרחב למידה ייחודי בו התלמידים מחוברים לתהליכי לימוד מזרזי כישרונות וכישורים שאינם מכווני השפעה לצליחת הבגרויות בלבד.
  • איכות – מל״ח משקיעה משאבים כדי לרתום מרצים, מנחים, אנשי חינוך והוראה בסטנדרט גבוה כמקדם מחייב להצלחה מיטבית.
  • חוויה מול תועלת – אסטרטגיה מרכזית ברתימת הנוער לפעילויות מל״ח ארוכות טווח, היא ההשקעה עקבית בתכנון הפעילויות והתכנים, בהתאמת מרצים/ מנחים ברמה הגבוהה ביותר לקהל היעד המשלבת בין ידע, הישגים, מצוינות ואפקט חינוכי לבין האינטרס האישי של חוויה והנאה בעצם התהליך.
    שילוב זה מייצר סגירת מעגל והתניה קלאסית המביאה לתהליך פורה ארוך טווח ומוצלח הרותם את התלמיד להיות אחראי ומחויב יותר בתהליך.

  • שייכות וקהילה – מל״ח זה בית. בין עקרונות היסוד עליהם מושתת המרכז, הוא המענה לצורך של שייכות וקהילה המהווה יסוד ומוטיב חוזר לחוסן רגשי ויציבות עבור הנוער.
    הגיבוש ההומוגני המזמין שיח אינטלקטואלי תוך אווירה נעימה מאפשרים אלטרנטיבה למקום מפגש א – פורמלי מעבר לכל תכנית או פעילות כזו או אחרת.
  • ביקורת עצמית – צוות מל"ח מחויב לביקורת עצמית ונתון לשינויים העולים מתוך משוב מהשטח, אנו אוחזים באחריות להישיר מבט על תמורות וחדשנות תוך שמירה על מנגנון גמיש המאפשר תהליכי שינוי ושיפור תמידיים.
כותרת ברמה 1 בה כתוב הנהלת מל״ח נעים להכיר

המייסד - ישראל ארנרייך

(מנכ"ל אפגרייד פלוס - מתמחה בייעוץ עסקי וכלכלת המשפחה. בעבר מורה ויועץ חינוכי מוסמך).

מל"ח נוסדה ע"י ישראל ארנרייך בשנת 2016 בעיר קריית גת. למעלה מעשור פעל במגוון מסגרות חינוך פורמליות ובלתי פורמליות, מתוך הפעילות בשטח חש את הצורך האדיר והפוטנציאל היקר הבלתי ממומש וניווט את ניסיונו להקמת הארגון. עקרונות והנחות יסוד הארגון ומטרותיו לא גובשו ממרומי מגדל השן אלא בעבודה מרובת שנים שכללה שיחות עומק בגובה העיניים מול מאות בני נוער, סבבים אינטנסיביים של התייעצות וסימולציות עם אנשי חינוך, היכרות מעמיקה ומגע ישיר עם החינוך הבלתי פורמלי, תוך מחקר של גישות ותפיסות בעולם החינוך.

סמנכ"לית - הילה גרינברג

(יו"ר עמותת מעגל נשים חוף אשקלון ועוטף עזה, לשעבר עובדת הייטק בחברת Amdocs).

תחושת שליחות וחיבור לעשייה חברתית חינוכית היא זו שהובילה את הילה לעשות את השינוי ולהירתם לקידום חזון הארגון.

צוות הנהלת מל״ח רואה לשילוב והשלכה של מודלים וכלים עדכניים ישימים מהעולם העסקי והשיווקי- אל תוך עשייה חינוכית וחברתית מקדמת.

כותרת ברמה 1 בה כתוב השותפים של מל״ח

מל"ח החלה את פעילותה בעיר קריית גת שואפת להרחיב את המעגל לערים נוספות ומקדמת שיתופי פעולה עם רשויות נוספות לכינון המרחב הייחודי של מל"ח בתחומם.

בימים אלה יוצאת לדרך שותפות חדשה של מל"ח יחד עם המועצה האזורית בלכיש.

כותרת גדולה בה כתוב פרויקטים

מרחב הלמידה של מל"ח הינו מרחב למידה הטרוגני החף מתלות ומאפייני סיווג ומיון ומעניק דגש לאינדיבידואל ולשונות של מתודות למידה, להתאמת תהליכי לימוד וסגנון אישי, קבוצות למידה גדולות או קטנות.

מרחב הלמידה כולל את כלל מקצועות הבגרות ולא רק את יחידות הליבה.

מטרת על:
טיפוח הדור הבא למצוינות אקדמית רחבה והכשרתם לידי יחידה מובחרת של אנשי מקצוע והשכלה איכותיים ומיומנים, ערכיים וחברתיים יותר.

מטרות מרכזיות:

  • שיפור משמעותי בהישגים לימודיים הן במבחני הבגרות, המיצ"ב ובכלל.
  • הישגים רגשיים: ירידה במתח ולחץ נפשי, חיזוק תחושת הביטחון העצמי ומסוגלות אקדמית.
  • חוויה מובילה להנאה מעצם תהליך הלמידה.
  • שיפור מיומנויות הנחלת הרגלי למידה, משמעת עצמית, עמידה ביעדים וצמצם בדחיינות.
  • למידה משמעותית לחזק תהליכי למידה איכותיים (לא רק ליעדים הישגיים), דגש רב להביא את התלמיד ליכולת עצמית של למידה ברמה גבוהה.
  • העצמה קוגניטיבית – התלמיד ירכוש ויסגל כישורי למידה שיסייעו לו בהמשך דרכו האקדמית.

מאפייני המרחב וייחודיותו: 

  • מחויבות הצבת רף גבוה של סיווג ורתימה של צוותי חינוך והוראה מיומנים.
  • חווייתיות מל"ח משקיעה בכינון חווית למידה באמצעות למידה מתווכת המציבה אתגר אינטלקטואלי ועניין.
    בנוסף המקום משרה אווירת השראה, דרך תשומת לב לאלמנטים ופריטים משלימים, כדי שהלמידה מלווה בתחושת הנאה מיטבית.
  • רגישות צוות המרחב אינם "מורים פרטיים" בלבד. תפקידם בראש ובראשונה להיות שם בשביל הנוער, במתן עידוד, באוזן קשבת ובהכלה, בעצה ובתושייה.
  • תצפית עצמאית הנהלת מל"ח מגלה ערנות ותשומת לב תמידית, מזמינה ביקורת ופתוחה ליישם שינויים כדי להוביל למקסום אפקטיביות. 
  • פתיחות מרחב הלמידה מזמין את התלמידים ללמוד בצוותא, בחוויה ובכיף, באווירה ביתית ונעימה, תוך סיוע הדדי בין בני הנוער עצמם לקידום וחיזוק הגרעין החברתי בתוכם. 


מדדים:

בחינת יישום המטרות והיעדים שנקבעו תהיה בדרך של:
– שאלונים אישיים אחת לרבעון 
– דיווח על הגברת ההישגים במבחנים
– צמצום הגשה למועדי ב' (דחיינות)

מרחב למידה חוויתי מרחב למידה חוויתי

סדרות מפגשי קבע חינוכיים, חברתיים ותרבותיים בעלי תוכן עשיר ומגוון תוך הלימות מובהקת ועקבית להגשמת מטרותיה הפורמליות של מל"ח מול תפיסות הפעילות הייחודית של "איזון בין חוויה לתועלת".

המטרות:

  • שיפור ושדרוג מיומנויות אישיות ורגשיות: ניהול ותכנון זמן, תקשורת בין אישית, התמודדות מול מצבי לחץ, מתח וחרדות, צמצום דחיינות, דחיית סיפוקים, מיומנויות של ויסות ובקרה, עקביות והתמדה, תכנון מטרות ויכולות של קבלת החלטות.
  • ביסוס והטמעה של כלים מובילי מנהיגות: תכנון מטרות/ עמידה ביעדים, משמעת עצמית, ערכים של מעורבות ונתינה לקהילה ולפרט, יזמות חברתית, פיתוח כריזמה והשפעה, סגנונות תקשורת אפקטיבית תורת הנאום, דיבור מול קהל – Dbate
  • הכנה לחיים: כלים וידע לשירות משמעותי בצה"ל, כלכלה נבונה, ידע וכלים לתקשורת בריאה במשפחה, יזמות ועסקים.
  • העצמה וטיפוח של מיומנויות קוגניטיביות: כלים של אסטרטגיות למידה, שיפור מיומנויות זיכרון, פיתוח חשיבה, כושר ניתוח והשלכה (אנליזה וסינתזה), רציונליות, אובייקטיביות, פרקטיות, גישה מחקרית, פילוסופית ואפילו ביקורתית.
  • ידע והעשרה רוחבית במגוון תחומי עניין שייהפכו את הנוער לאינטלקטואלים ובעלי פרספקטיבה רחבה יותר תוך שמירה על גישה ניטרלית ותוכן איכותי ואמין.
  • חיזוק חוסן אישי וקהילתי, זהות, תחושת שייכות, מסוגלות, העלאת דימוי וביטחון עצמי.


מטרה מרכזית:

טיפוח ההון האנושי של החברה בישראל כחברה משכילה, תרבותית, ערכית ומכילה, והרחבת מעגל השפעה לבינוי קהילתי הן באמצעות יזמות חברתיות מוצלחות, פרי ארסנל כלי הפרויקט בטווח קצר וארוך, והן באמצעות "פרויקטים של מעורבות חברתית במסגרת הארגון כגון: "חונך צעיר" אלו ואלו יטוו מסלול מנצח של המשכיות בין דורית עם נכנסים של אזרחות מצויינת ואנושיות מוסרית ואיכותית.

הפעילויות המתקיימות במפגשי הפרויקט נערכות באמצעות:

  • הרצאות ע"י מרצים מהשורה הראשונה,מומחים בתחומם.
  • סדנאות יישומיות ודינמיות.
  • מפגשים מעוררי השראה עם מנהיגים ומובילי דעה.
  • מפגשי שיח קבוצתיים של הנוער מניעי תובנות, מייצרי שיח אישי ופנימי, מגבשי זהות ומעצימות.

פרויקט הסמארט אפ

פיתוח תוכנית חונך צעיר בשיתוף פעולה עם מוסד אקדמי,בו הנוער חונך תלמידים בגילאי יסודי.

מל"ח רואה את ההשקעה בפיתוח פרויקט זה כנדבך מרכזי ומשלים להגשמת החזון והמימוש למטרות הארגון שהציב לעצמו לקדם עפ"י העקרונות הבאים:

  1. מערכת החינוך דורשת מהתלמידים להתנדב ולתרום לקהילה כתנאי מקדים לתעודת בגרות. 
  2. מל"ח חותרת להציב הזדמנות לממש התנדבות בעלת ערך גבוה יותר שיהלום את היכולות הגבוהות או בהתאם ליכולות קוגניטיביות יותר הקיימות אצל בני נוער מצטיינים.
  3. מל"ח חותרת להזדמנות להרחיב את ההשפעה החברתית למעגלים נוספים ע"י שימוש במשאבים קיימים, יכולות, ערכים ומיומנויות ויממשו באופן ישיר את אלו, בקרב שכבות נוספות באוכלוסיה.
  4. בהלימה לחוזר מנכ"ל משרד החינוך, מל"ח חותרת לאפשר מערך התנדבותי מעצים את האישיות של המתנדב.

    הצורך
    את פרויקט חונך צעיר יזמנו מתוך ניסיון רב ומגע ישיר בשטח שהוביל להבנה רחבה אודות הפערים, האתגרים וההזדמנויות.

    פרויקט זה גובש בעבודת מטה אינטנסיבית שכללה סבבי התייעצויות וזיהוי צרכים בקרב אנשי החינוך, ההוראה ועוד.

    האתגר
  • האתגר הכלכלי: ילד הזקוק לסיוע לימודי ולהוריו לא עומדים האמצעים לקדם זאת.
  • אתגר מנטלי: קושי בהעברה ובקבלה של מסרים תקשורתיים הנובעים מפער תרבותי ושונות מנטאלית תוך הבית, כגון מכשולי שפה בין ילדים להורים העולים, המקשים על קידום הילדים.
  • היצע השוק: היצע השוק של מורים פרטיים לא בהכרח מאפשר תיווך והתאמה בין החניך לחונך, הן מבחינה חינוכית והן דידקטית ועל כן למרבית ההורים אין הידע להתאים ולמדוד את יעילות התהליך, לפקח ולהכווין במידת הצורך.

    המענה
    ייחודיותו של הפרויקט היא הערך המוסף הכפול והמשולש לכל הנוגעים ולחברה כולה ובכך יפחיתו אתגרים בכמה חזיתות במישרין:
    1. הפחתת אתגרים כלכליים: חסכון בהוצאות כלכליות בתא המשפחתי: ההורים מקבלים עבור ילדיהם גישה לימודית פרטנית ואיכותית העולה על הוראה מסורתית שבלונית.
    2. יעילות השימוש במשאב קיים: הפרויקט משמש כזרז משמעותי ליצירת הישגים לימודיים וצמצום פערים בין התלמידים.
    בני נוער איכותיים יתנדבו במשימת חונכות והוראה פרטנית למען ילדי היסודי במטרה לשפר את הישגיהם  לקראת המעבר לתיכון לצליחת הבגרות, כאשר הערך העליון בתהליך החונכות מאופיין בחיזוק חוסן רגשי ובתפיסת אח בוגר שיסייע לחניכים לחיזוק ביטחון עצמי ודימוי חיובי ועוד.
  • החונך הצעיר חולק את האחריות ללמידה עם החניכים ומעניק להם אוטונומיה, שתורמת להעלאת המוטיבציה והכוונה עצמית בלמידה.
    3.
    צמצום פערים חברתיים באוכלוסייה: הפרויקט הוא שיאו של תהליך אקטיביסטי חינוכי המציב את בני הנוער למשאב משמעותי להעברה ולהגברה של מיומנויות ואוצרות ידע לצעירים מהם, ובכך מהווה
    כזרז משמעותי לקהילה חזקה ובריאה שבה פועלות כל שכבות הגיל יחד למימוש החזון המרכזי של הקהילה הראויה, קהילה שבה הנער והנערה נתפסים כשייכים ושבה כל הדורות מרגישים בעלי משמעות ונחוצים ובכך תורמים לתוצרים חברתיים ערכיים לצד הישגים בתחומי הדעת.
    4. סיוע ביצירת דור אקדמי מובילים לעתיד: החונכים נתפסים כמודל חיובי בעיני החניכים, מה שיוצר תחזית קהילתית רצויה, ואילו החונכים  רוכשים באמצעות פרויקט זה כישורים רלוונטיים למאה ה-21:
  • יכולת לעבוד בצוות, יכולות טיפול במידע ורכישת ידע גם טכנולוגי, יישום של תהליכי חקר, הפקת תוצרים ברמה גבוהה ע"י הצלחותיו האישיות והן ע"י הצלחותיו של התלמיד.
  • הצגת רעיונותיהם אל מול קהל – בפרזנטציה, שבה התלמידים מסבירים את התוצר, מגנים עליו ומבצעים רפלקציה על תהליך חונכות ולמידה.

    מאפיינים מיון והכשרה
  • מתוך תפיסה טוטאלית לעבודה החינוכית פרויקט זה ידרוש תנאי קבלה והצבת רף קריטריונים אוניברסליים של הערכת הישגים לנוער החונך:
  • רגישות חברתית, הקשבה והכלה, אסרטיביות ודומיננטיות, יכולת שפתית, אינטליגנציה רגשית, מוטיבציה וכמובן ידע הצטיינות במקצוע  הנדרש.

    המיון מתבצע באמצעות קו"ח, המלצת המחנך, שאלון אינטק בכתב וראיון אישי לבחינת מידת ההתאמה.
  • מסלול הכשרה: החונכים יעברו הכשרה שתעניק להם סט כלים רלוונטי ופרקטי  {הן ברוח אגף שח"ר של משרד החינוך},והן בפיתוח מיומנויות ושיטות של חשיבה עצמאית, חשיבה ביקורתית ופתרון בעיות,  אינטגרציה בין אישית, מיומנויות הכלה, מתודות פדגוגיות ודידקטיות בכלל במקצועות השונים, הנחיות אודות קווי המסגרת לפיהם השיח האמורה להתנהל, חובת הדיווח ועוד.
  • בני הנוער יקבלו ערך נוסף באמצעות תעודת הכשרה מטעם מוסד אקדמי גבוה ומוכר שלמעשה מוקירה להם ניסיון הכשרה כבר בגיל צעיר לעבודה חינוכית.
  • בקרה: אחת לרבעון, תבוצע בדיקת מדדים יסודית למידת ההצלחה לפי היעדים שנקבעו, תסיק את המסקנות המתבקשות באשר הן להמשך מוצלח ותפעל ליישומן.


היקף הפרויקט למודל יישומי בסיסי

היקף נהנים במחזור שנתי לכל הפחות כ- 200 תלמידים. 

בני הנוער המשתתפים בתהליך החונכות כ -100 חונכים.

 

מל"ח רותמת את ההורים למודל וערכי הארגון באמצעות סדרת כנסים הנערכים אחת לרבעון.

רציונל
ניתוח שטחי נראה כי למערכת החינוך הבלתי- פורמלי אין יתרון משמעותי למעורבות הורים: 

א. החוק אינו מחייב זאת. 
ב. כיוון שהנוער אמור להגיע מרצונו החופשי, התערבות המבוגר בשעות החופשיות של המתבגר השואף לחוות עצמאות, עלולה לגרוע. 
ג. בעידן המודרני שהמתבגר שואב ידע רב מהאינטרנט והרשתות החברתיות ועולמו העיקרי נשאב מתוך תופעות ויראליות מקוונות, נשלטת בו תחושת עליונות על פני הוריו "הפחות עדכניים".

אנו במל"ח רואים חשיבות גבוהה בגיבוש מערכת יחסים ושת"פ עם מודל וערכי הארגון.

רתימת ההורים לצד הנוער, הוא נדבך חשוב לחיזוק התקשרותם להווי מלח ללא קצרים תקשורתיים, כמובן כאשר התהליך מאוזן ולא פוגעת בחוויית עצמאות המתבגר.

המענה
מל"ח יוזמת ומפיקה כנסים חינוכיים ייעודיים לציבור ההורים, מפגשים אלה מאופיינים בתוכן רלוונטי למודל מעורבות הורים, ואלה מיטיבים במתן כלים חינוכיים ישימים.

תאוריה אקולוגית מצביעה על קשרי הורים-ילדיהם, במיוחד בקביעת מטרות וקבלת אחריות משותפת, כעל תנאי הכרחי לקידום ההישגים וחיזוקם בעולם הרגשי והחברתי.

מכנסי ההורים שהושקו להורים 2018 נאמו מרצים מהמעלה הראשונה, תמיר ליאון, עמוס רולידר, הרצל כחלון, ציפי גולן ועוד רבים.

התוצאה
הורים רבים דיווחו כי המקום הוא מנוף לחדשנות וגאולה משגרת יום בנאלית, מתוך היכרות עם הארגון, עודדו את ילדיהם להימצא בפעילויות מל"ח, המעניקה תחושת ביטחון כמקום איכותי המביא תועלת עצומה ומברכים על כך בדבקות רבה.


שיקוף להוריםתמיר ליאון

כותרת גדולה בה כתוב מה קורה במל״ח?
כותרת גדולה בה כתוב הישגי הארגון בשנת 2018

דומיננטיות/ תוצאות והשפעה

כמות בני הנוער המשתתפים בפעילות מל"ח הלכה והתעצמה באופן עקבי, עד שנעשתה לפעילות הבלתי פורמאלית הגדולה באזור, בכמות ובאיכות.

פורצת דרך

הגישה הפרגמטית והמקורית של מל"ח הצליחה להביא ערך מוסף גבוה לעולם התוכן שלהם עצמם. מסגרת מל"ח הצליחה לרתום בני נוער רבים שהדירו עצמם מפעילויות אחרות.

בית

מל"ח היוותה נדבך מרכזי בעולמם של רבים מבני הנוער, המקור לאנרגייה ומשאב רגשי,מתוך תחושת שייכות וחיבור עמוק כמו לבית.

עדויות

הורים ומורים דיווחו על תמורות שנצפו בקרב תלמידי מל"ח בהיבטים רבים.

מינוף חברתי

נוער מל"ח ייזמו וביצעו מגוון מיזמים קהילתיים בזכות המודעות , הידע והמיומנויות שרכשו במסגרת פעילות מל"ח.

התפתחות והשכלה

מרחב הלמידה של מל"ח הוביל הישגים משמעותיים בתהליכי למידה שבאו לידי ביטוי גם בדיווח על שיפור הציונים.

שאיפות ומעוף

בני נוער גילו עניין בשאיפות מרחיקות לכת בעקבות חשיפה לידע רב חוצה תחומים, מרחיב אופקים מעולמות תוכן שונים.

חוסן רגשי

רצף התהליכים בפעילות הארגון, חיזק תחושת מסוגלות, ביטחון ודימוי עצמי.

יצירת קשר

פניות בנושא פעילויות מל״ח: [email protected]

לתרומות: בנק מרכנתיל (17) סניף 740 ח-ן 75365 עמותת מלח מרכז לצעירים חושבים.
בסיום התרומה אנא שילחו מייל לכתובת: [email protected] עם פרטי התרומה + כתובת דואר או דוא"ל לצורך שליחת קבלה מוכרת לפי סעיף 46.א לפקודת המס.


 

עיצוב ופיתוח: www.NetX.co.il

כותרת ברמה 1 בה כתוב מנהל אחריות תאגידית

מנהל/ת אחריות תאגידית יקר/ה,

בעידן המהפכות החברתיות אתם ממוקדים וסלקטיבים במתן המשאבים בחזקתכם, בניסיון לאתר את המיזמים שמתאימים לאג'נדה שהצבתם מראש כחלק מאסטרטגיית הליבה הפנים ארגונית, וגם מגדילה את ערך החברה ומחזקת את התחרותיות שלה.

בים של אופציות ונכונות לתרומה קהילתית משמעותית גם מתוך דאגה בין דורית, אין לכם זמן לבזבז, אתם נוטים לשותפות בפרספקטיבה עסקית ברוח ניהול אפקטיבי נכון, של סימטריה בתוך השותפות: בשווי ערך ולא זהות.

השקעתם, תרמתם, ותמכתם ולעיתים אתם מאוכזבים מאופן ההתנהלות האמורפית של השותפים למיזם, אשר מתקשים להגדיר מטרות ויעדים, הניתנים לכימות ומדידה, ובכך נפגע מנגנון ההצלחה, והתוצאות האפקטיביות.

אם אתם שואפים להיות שותפים במיזם חינוכי משמעותי שצלח פיילוט בגדול, המביא עמו נכסים חשובים במעגלים רבים, שהם חלק מהמניעים לעצם קיומה של השותפות ואת אלה אתם רוצים לשמר הצטרפו אלינו!

צוות מל"ח מקיימים מיזם מחולל שינוי קולקטיבי, שפותח בעקבות התפיסה כי פיתוח ההון האנושי הוא המרכיב המרכזי ביצירת חוסן לאומי בכל נדבכי המדינה ואיכות החיים. מתוך שותפות במיזם, ייתפתחו יחסי גומלין שיחברו את תחום האחריות התאגידית שלכם למטרות העסקיות שלכם, תוך השפעה מרחיקה לכת.

עם חיבור למיזם מל"ח אתם ואנחנו נמצב תוצאות שיגדירו אתכם בסקאלה של חדשנות חלוצית ולא רק ממשיכת דרך.

המיזם ימקם אתכם בעשייה חברתית נכונה, המניבה פירות בתדמית דומיננטית ובתפיסה של לקוחותיכם, הצרכנים, וערך עצום לעובדים ולמנהלים שרואים את עצמם כמשתתפים ומרגישים שהם עושים למען החברה שהם חלק ממנה.

אם אתם רוצים לפגוש במיזם שפועל בהצלחה ומתמודד עם אתגרים ארוכי-טווח של החינוך בישראל, שהולכים לפגוש כל חברה, תאגיד ומותג בהמשך הדרך, מוזמנים לעלעל בתכנים אותם ערכנו עבורכם!

כותרת ברמה 1 בה כתוב מנכ"ל קרן

מנכ"ל/ת קרן יקר/ה,

כשאתם משקיעים משאבים ויצירת שותפויות עם ארגונים חברתיים חשוב לכם שזו תדייק בערך המוסף עבור התורמים ושל עצמכם וזאת תבוא לידי ביטוי מהות העשייה החברתית, ושותפות מאופיינת מנגנון  המיטיב להשיג את יעדיו.

אתם מעוניינים להיווכח בכך שהשותפות הזו תפעל באחריות, בשקיפות בגישה אסטרטגית מתקדמת.

אתם בוודאי מעדיפים להוביל תהליכים מחוללי מציאות ופורצי דרך עם תוצאות לטווח הארוך, שיימנעו או יפחיתו אתגרים סוציאליים, חינוכיים וחברתיים במקום להתמודד עימם כשהם פה.

אם אתם מעוניינים לתמוך במיזם מוכח עם אופק מרחיק לכת לשינוי חברתי גדול ומשמעותי, שיביא לשגשוג חברה ישראלית באמצעות פיתוח ההון האנושי של דור ההמשך זה הזמן לצלול לאתר ולהכיר אותנו!

כותרת ברמה 1 בה כתוב ראש/ת מועצה/ ממונה חינוך בלתי פורמלי

ראש/ת רשות יקר/ה וממונה החינוך הבלתי פורמלי,

בראש האתגרים המתחדשים הפוקדים את לשכתך, ניצב קידום החינוך כאידיאל לאומי ואסטרטגי של ביסוס המרחב המוניציפלי על שלל היבטיו.

במסגרת השקעתכם אתם שואפים לתוצאות אפקטיביות יותר ולתהליך עמוק ורוחבי שיוביל לרתימת בני הנוער תוך מחויבות, אחריות, בגרות ויזמות ולא רק כהשלמת מחויבות לתעודה או קבלת תגמול.

נספר לכם על מיזם שהוכיח עלייה בשיעור ההשתתפות בקרב בני נוער בגילאי יא' יב', לא די שלא זונח את הפעילות, אלא מוביל אותו.

אתם מבינים את ההזדמנות של שותפות פוריה ומשלימה בין מערכות החינוך הפורמליים והבלתי פורמליים ממשיכי הרצף החינוכי בזירה החברתית-חינוכית, סינרגיה שתמצב את הרשות כמובילה ארצית בהישגים חינוכיים והישגים השכלתיים המעלים את סיכויי ההצלחה בחיי הצעירים תוך מיצוי הפוטנציאל החינוכי.

נציג בפניכם מיזם פורץ דרך החותר למניעה והפחתת האתגרים הסוציאליים ולא רק מגיב להם כשהם כאן.

מיזם שמחזק את כלל החברה וחוסנה, בדגש רב על מאפיינים יישומים של יעדים ומדדים מדידים, המטיב להכיר לעומק את בני הנוער, מאווייהם וצרכיהם, גם של בני נוער מצויינים.

מיזם מגובש, שמאחוריו תשתית מחקר, שיעניק לחינוך הבלתי פורמלי משב מרענן, חף תלותיות בקיבעון המסורתי, שירחיב את נפח הפעילות הבלתי פורמאלית מחוץ לשעות בית הספר, המצייד אותם בעולמות תוכן ייחודיים ופרטניים.

אם אלו מדברי החזון האסטרטגי שלך, בטוחנו בעקבות הניסיון הרב והחוש המחודד שלך שתטיב לזהות הזדמנות יקרה!

מוזמנים להכיר:

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן